Koncepcja pracy przedszkola
KONCEPCJA PRACY
SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA NR 99 IM.ZIELONEGO MOTYLKA
W KRAKOWIE
Podstawa prawna:
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola.
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1551 oraz z 2021r. poz. 1618).
Źródła opracowania koncepcji:
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz samoocena dokonana w oparciu o obserwację, analizę dokumentów, wywiady, ankiety.
O NASZEJ PLACÓWCE
Samorządowe Przedszkole nr 99 im. Zielonego Motylka usytuowane jest w gminie Kraków, os.Stalowe10. Przedszkole jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Miejską Kraków. Współpraca z rodzicami układa się bardzo dobrze, rodzice wspierają nasze inicjatywy, chętnie biorą udział w organizowanych na terenie naszego przedszkola konkursach, kiermaszach i festynach. Obecnie do przedszkola uczęszcza około 100 dzieci w wieku od 3 lat do 6 lat w czterech oddziałach. Samorządowe Przedszkole nr 99 jest przedszkolem ekologicznym. Tworzymy go z myślą o dzieciach, rodzicach oraz środowisku, w którym żyjemy. Dlatego też od kilku lat realizujemy program ukierunkowany na szeroko rozumianą edukację ekologiczną. Bierzemy udział w akcjach na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz różnego rodzaju konkursach, uroczystościach, festynach i happeningach.
BAZA PRZEDSZKOLA
Placówka jest zlokalizowana w budynku mieszkalnym, nie przeszkadza nam to jednak dostosować przedszkole do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym. Nasze przedszkole zajmuje parter budynku oraz I piętro. Możemy poszczycić się jasnymi i estetycznymi salami.
Przedszkole dysponuje dużym ogrodem zabaw.
MOCNE STRONY PRZEDSZKOLA.
DYDAKTYKA
- dbałość o wszechstronny rozwój dziecka,
- rozwijanie uzdolnień,
- atrakcyjna oferta zajęć dodatkowych,
- bardzo dobre przygotowanie do szkoły,
- wysoki poziom uroczystości.
WYCHOWANIE I OPIEKA
- przyjazny dziecku rozkład dnia,
- dbałość o bezpieczeństwo,
- przestrzeganie praw dziecka,
KADRA
- wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna,
- ciągłe podnoszenie kwalifikacji,
- życzliwy i kompetentny personel obsługowy,
- zaangażowany dyrektor.
BAZA
- dobra lokalizacja budynku, z dala od głównych ulic i zgiełku,
- dobrze wyposażone sale w estetyczne meble i zabawki posiadające certyfikaty,
- duża ilość pomocy dydaktycznych i zabawek,
- bardzo dobrze wyposażona kuchnia przedszkolna,
- stale modernizowany budynek.
RODZICE
- dobrze układająca się współpraca z rodzicami,
- zaangażowanie rodziców w działalność przedszkola,
- wzrost świadomości rodziców dotyczący konieczności wspierania rozwoju dziecka.
Rada Pedagogiczna opracowała 5 – letni Plan Pracy Przedszkola na lata
2018-2023.
Zadania , które będą realizowane w Planie Pracy w kolejnych latach to:
- 2018/2019 -”Jestem przedszkolakiem, lat niewiele mam ale o Polsce pamiętam”.
- 2019/2020 – „Małe serce wie, że o przyrodę należy troszczyć się”- Dbamy o zdrowie naszych wychowanków i szanujemy środowisko przyrodnicze. Edukacja przyrodnicza. Edukacja prozdrowotna.
- 2020/2021- „Muzyka łagodzi obyczaje”
- 2021/2025 – „Pozwól zrobić mi to samemu”. Innowacja Pedagogiczna.
- 2022/2023- „Mali podróżnicy poznają świat”.
W roku szkolnym 2022/2023 w „Planie Pracy Przedszkola” będą realizowane dwa zadania:
1.”Przedszkolak w świecie muzyki”. Celem jest rozwijanie wrażliwości na muzykę oraz rozbudzanie zainteresowań muzycznych oraz wspomaganie rozwoju emocjonalno – społecznego i ruchowego dziecka, a także umożliwianie rozwijania indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno – ruchowych.
2.„Kocham moje miasto – Kraków”. Celem jest poznawanie i rozbudzenie zainteresowania przedszkolaków interesującymi i pięknymi miejscami w naszym mieście.
ZADANIA WYMAGAJĄCE POPRAWY:
- modernizacja ogrodu przedszkolnego ,
- kontynuowanie i nawiązanie współpracy z instytucjami o charakterze ekologicznym w naszym regionie, mieście,
- zapewnienie dzieciom różnorodnych form i metod pracy umożliwiający rozwój dziecka we wszystkich sferach( zwłaszcza rozwój ruchowy i emocjonalny dziecka).
Przedszkole systematycznie współpracowało z wieloma Instytucjami ekologicznymi na terenie naszego miasta i angażowało się w akcję zbiórki nakrętek i baterii.
Strategia
- Dalsza dbałość o zapewnienie dzieciom szeroko pojętych warunków higieniczno – zdrowotnych, zapewnienie pobytu na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe, spacery, wycieczki itp.
- Konsekwentna troska o ochronę środowiska naturalnego zgodnie z przyjętą misją przedszkola – kształtowanie u dzieci postaw proekologicznych i przyrodniczych, oraz wychowanie dzieci w kierunku piękna i estetyki otoczenia.
- Zachowanie ciągłości w pracy w zakresie wychowania regionalnego i patriotycznego, dbałość o kultywowanie tradycji, współpraca z instytucjami, placówkami rozwijającymi u dziecka poczucie patriotyzmu, przynależności narodowej.
- Rozbudzanie twórczych i kreatywnych postaw poprzez różnorodne i atrakcyjne formy pracy oraz projektowane sytuacji edukacyjnych.
- Zapewnienie dostępności wczesnej pomocy specjalistycznej dzieciom
o specjalnych potrzebach edukacyjnych i dzieciom z problemami rozwojowymi: psycholog, logopeda, współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną.
- Odkrywanie zdolności u dzieci, każde dziecko jest wyjątkowe i każde ma bagaż możliwości i zdolności. Ważne, zatem staje się odkrywanie u dzieci zdolności. Warto stosować różne metody pracy by pomóc dzieciom zdolnym rozwijać uzdolnienia i pobudzać ich twórcze myślenie. Aby to osiągnąć należy zastosować odpowiednie metody.
Wśród nich wyróżnić można: stopniowe zwiększanie wymagań, ciekawe prowadzenie zajęć, inspirowanie materiałami, stwarzanie dodatkowej motywacji ( przydzielanie ról, wykorzystanie posiadanych przez dziecko wiadomości zdobytych poza przedszkolem), organizowanie indywidualnego procesu dydaktycznego w oparciu o program autorski, zachęcanie do udziału w konkursach, zajęciach dodatkowych, stwarzanie atmosfery akceptacji, kształtowanie poczucia dobrej zabawy, wzmacnianie w świadomości rodziców potrzeby wczesnego wykrywania talentu i predyspozycji dziecka .
- Utrzymanie szerokiej, urozmaiconej oferty zajęć dodatkowych: j. angielski, rytmika, gimnastyka korekcyjna, taniec.
- Kształcenie kultury języka – kontynuacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, spotkania z autorami, współpraca z Teatrem Ludowym, współpraca z biblioteką.
- Promocja placówki w środowisku: Promując przedszkole należy zwrócić szczególną uwagę na kreowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku poprzez: pielęgnowanie przedszkolnych tradycji, upowszechnianie osiągnięć dzieci i nauczycieli, zdobywanie sojuszników, prowadzenie strony internetowej oraz prowadzenie konta na portalu społecznościowym Facebook, urządzanie festynów i spotkań w środowisku, wydawanie folderu, ulotek, plakatów, umieszczanie logo na papierze firmowym.
Współpraca z Towarzystwem „Nasz Dom” i udział w corocznej akcji „Góra Grosza”. Współpraca z Krakowskim Sanepidem i uczestnictwo w programie „Czyste powietrze wokół nas”. Nawiązanie współpracy z redakcją „Gazety Krakowskiej” oraz „Głosem Nowej Huty” i coroczna promocja placówki w prasie. Współpraca z Progres MOS Kraków Zachód „Akademia Przedszkolaka”.
- Współpraca w środowisku: Rada Dzielnicy XVIII, Szkoła Podstawowa nr 37, Szkoła Podstawowa nr 80, Samorządowy Żłobek nr 5 na os. Willowym, Domy Kultury i inne placówki wychowania przedszkolnego, Hospicjum im. Św. Łazarza oraz Krakowskie Hospicjum dla dzieci. Współpraca z pobliską biblioteką. Współpraca z Krakowskim Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Współpraca z MOPS. Współpraca z Samorządowymi Przedszkolami nr 117 i nr 104. Współpraca z Nowohuckim Centrum Kultury. Współpraca z Tauron Areną. Współpraca z osiedlowym Klubem „Wersalik” – przedstawienia dla seniorów i udział w warsztatach. Współpraca z VIII Komisariatem Policji i Szkołą Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej. Współpraca ze Strażą Miejską. Współpraca Z Instytutem Pracy Socjalnej przy AP. Współpraca z Uniwersytetem Pedagogicznym – „Koło Rozwoju Nauczyciela”. Współpraca ze Stowarzyszeniem „Dog Rescue” (organizacja zbiórki dla zwierząt).
- Wzmocnienie udziału rodziców w życiu przedszkola.
Bardzo ważnym organem działającym w przedszkolu jest rada rodziców. Rada rodziców może ingerować w sprawy wychowania dzieci w przedszkolu, oraz mieć wpływ na całą pracę wychowawczo – dydaktyczną i opiekuńczą placówki. Podstawowym zadaniem rady rodziców jest współdecydowanie o tym, co dzieje się w przedszkolu, by interesy placówki nie były sprzeczne z oczekiwaniami ogółu rodziców.
Istotne znaczenie mają wobec tego kontakty z rodzicami.
Jeśli sytuacja epidemiologiczna będzie nadal niepokojąca to w roku szkolnym 2022/2023 współpraca z rodzicami organizowana będzie w sposób bezpośredni, w reżimie sanitarnym.
Ponadto współpraca z rodzicami odbywać się będzie poprzez:
1) Prezentacje działań przedszkola na stronie internetowej przedszkola oraz na portalu społecznościowym fecebook.
3) Przekazywanie za pomocą technologii komunikacyjnych bieżących informacji dotyczących pracy grupy.
4)Organizowanie uroczystości i spotkań o charakterze rodzinnym np. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny – on line.
5) Organizacje nowych zasad „kontaktów indywidualnych” z rodzicami, w celu przekazywania rzetelnej informacji na temat rozwoju dziecka, jego osiągnięć i trudności w nabywaniu pożądanych umiejętności. Określanie kierunków współpracy w zakresie wspomagania dziecka.
6). Ustalenie nowych zasad kontaktów ze specjalistami: psychologiem, logopedą, itp.
7). Udostępnianie literatury fachowej znajdującej się w przedszkolnej bibliotece.
- Aktywizowanie kadry nauczycielskiej do tworzenia i realizacji projektów edukacyjnych. Projekt to jednorazowe przedsięwzięcie o dużej złożoności, ograniczone czasowo, mające charakter interdyscyplinarny, przynosi bardzo dobre efekty wskutek łączenia działań praktycznych i umysłowych. Projekt wyzwala twórczą aktywność dzieci, inspiruje do różnorodnych, dobrze zaplanowanych działań zmierzających do kształtowania nie jednej, lecz wielu umiejętności. Przygotowanie projektu to: sprecyzowanie tematu, opracowanie zasad i założeń organizacyjnych, określenie adresatów, celów, czasu realizacji i oczekiwanych rezultatów, opracowanie programu, zdefiniowanie form prezentacji osiągniętych wyników.
Nauczycielki z gr. I „Motylki” oraz z II „Biedronki” w roku szkolnym 2022/2023 będą uczestniczyły w II edycji Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Bawimy się zmysłami”. Czas realizacji projektu 1.10.2022 r. – 31.05.2023 r.
Głównym celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci, tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.
Cele szczegółowe projektu:
– poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów,
-wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci – rozbudzanie kreatywności w realizacji zadań,
– tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała,
– współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
„Ogród przedszkolny jako miejsce wielozmysłowych doświadczeń” to projekt autorski , który będzie realizowała nauczycielka z gr. I „Motylki”.
Cele projektu:
– rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania świata,
-budzenie i pogłębianie zainteresowania światem przyrody,
-stymulowanie wszystkich zmysłów w bezpośrednim kontakcie z naturą
– promowanie postaw prozdrowotnych,
-zachęcanie do spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu.
Ponadto nauczycielka z gr. I będzie realizowała Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „W tekturowym świecie dobrze bawić się będziecie”.
Cele projektu:
– kształtowanie postaw proekologicznych,
– uświadamianie zależności stanu środowiska od działalności człowieka,
– umożliwienie podejmowania działań ekologicznych w najbliższych środowisku,
– promocja idei ekologicznych,
– wdrażanie do selektywnej zbiórki odpadów,
– pogłębianie zainteresowań przyrodniczych,
– uzmysłowienie roli papieru i kartonu w edukacji przedszkolnej,
– rozbudzanie kreatywności,
– kształtowanie sprawczości i samodzielności,
– nabieranie pewności siebie i kształtowanie własnej wartości.
Nauczycielki z grupy II „Biedronki” będą realizowały jeszcze dwa projekty edukacyjne :
1.Muzyczny projekt ”Pokaż maluszku, jak tupiesz nóżką. Czyli muzyczny kwadrans rytmiczny”. Głównymi celami projektu są:
– rozwijanie wrażliwości muzycznej u dzieci,
– przygotowanie do poprawnego śpiewania i słuchania muzyki,
– słuchanie piosenek i melodii na których oparte są zabawy i ćwiczenia słuchowo – ruchowe,
– wyzwalanie swobody psychicznej dziecka, przezwyciężenie nieśmiałości i różnego rodzaju zahamowań,
– integracja grupy.
- Projekt edukacyjny pt. „Kot”.
Głównymi celami projektu są:
– kształtowanie więzi że środowiskiem kotów,
– kształtowanie postawy właściwego stosunku wobec zwierząt,
– rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku do zwierząt.
W gr. III „Pszczółki” przedszkolaki będą uczestniczyć w dwóch projektach:
1.Projekt autorski „Wielka klasyka dla małego smyka” w oparciu o twórczość Camilo Saint – Saens . Cele projektu:
– wprowadzenie przedszkolaków w świat muzyki klasycznej,
– rozwijanie zainteresowań muzyką,
– aktywne słuchanie muzyki klasycznej,
– zapoznanie z instrumentami muzycznymi,
– kształtowanie wyobraźni i pojęć muzycznych.
2.Ogólnopolski projekt edukacyjny „Przytul książkę – dotknij, poczuj, zobacz. Cele projektu:
– kształtowanie zainteresowań czytelniczych,
– ukazanie właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych,
– rozbudzanie motywacji do samodzielnego sięgania po książki.
W gr. IV „Mrówki” będą realizowane trzy projekty edukacyjne :
- Projekt „Bajeczna księga” to projekt czytelniczy mający na celu szerzenie czytelnictwa wśród przedszkolaków.
- Projekt muzyczny „Bliżej muzyki”- autor Ludmiła Fabiszewska. Celami głównymi projektu są:
– rozwijanie zainteresowań muzycznych,
– rozwijanie umiejętności śpiewania,
– rozwijanie umiejętności gry na instrumentach .
3.„Przedszkolak w świecie zawodów”. Cele projektu:
– stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów i wskazywania na społeczną użyteczność pracy ludzkiej,
– zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
– organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
– preorganizacja zawodowa.
- Wychowanie dzieci zgodnie z ogólnie przyjętymi wartościami takimi jak: dobro, prawda i piękno. Praca z wychowankami to realizacja działań ukierunkowanych na: rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się, kształtowania umiejętności pracy w zespole, ukazywanie niepowodzenia jako doświadczenia na drodze rozwiązywania problemów i pokazywania trudności, kształtowanie więzi grupowej, wdrażanie do aktywnej współpracy w grupie rówieśniczej, doskonalenie umiejętności porozumiewania się, wyrażania i nazywania własnych uczuć, myśli i przekonań, zapoznanie z ogólnie przyjętymi prawami dzieci, wdrażanie do ich przestrzegania.
Cele główne:
- Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
- Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
- Procesy zachodzące w przedszkolu.
- Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
- W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
.
III. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.
- Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.
- Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego
i lokalnego. - Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
- Zarządzanie przedszkolem
- Zarządzanie zapewnia funkcjonowanie przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją jego rozwoju.
Cele szczegółowe
- Realizacja założeń reformy oświatowej.
- Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.
- Dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo – dydaktycznej, a także o atrakcyjną ofertę edukacyjną.
- Realizacja programu wychowawczego uwzględniającego system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
- Wykorzystywanie nowatorskiego i twórczego stylu pracy kadry pedagogicznej.
- Realizacja programów autorskich i projektów edukacyjnych.
- Promowanie zdrowego stylu życia dziecka w domu i w przedszkolu.
- Ścisła współpraca z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji
i wychowania dzieci. - Skuteczne informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka.
- Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta.
- Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności.
Kryteria sukcesu
- Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
- Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
- Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
- Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
- Nawiązanie współpracy z instytucjami ekologicznymi działającymi na terenie naszego regionu.
- Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
- Poprawa stanu przedszkolnego ogrodu i terenu wokół budynku.
- Realizacja autorskich programów edukacyjnych, profilaktycznego i wychowawczego.
- Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
- Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
- Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
- Liczny udział dzieci w konkursach, przeglądach, turniejach itp.
- Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media
- Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
- Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji w dążeniu do osiągnięcia sukcesu.
JAK PODNOSIĆ JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA
SPOSOBY WSPÓŁPRACY ORGANIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU
Sposoby współpracy z rodziną dziecka:
- przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń,
- informowanie rodziców o sposobach i możliwości uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej i innej,
- włączanie rodziców i innych członków rodzin do podejmowania działań na rzecz przedszkola,
- szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców,
- tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka.
Sposoby współpracy ze środowiskiem lokalnym:
- podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej,
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Nowohuckim Centrum Kultury, biblioteką, policją, strażą pożarną, Strażą Miejską, władzami samorządowymi, Teatrem Ludowym, Szkołą Muzyczną, Tauron Areną
- współpraca ze Szkołą Podstawową – konkursy, przedstawienia i inne uroczystości,
- włączanie się w organizowane na terenie miasta przedsięwzięcia kulturalne, konkursy oraz udział w niektórych imprezach o charakterze lokalnym i ogólnokrajowym.
Promocja Placówki:
- prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola,
- dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku,
- prowadzenie kroniki przedszkola,
- organizacja uroczystości międzyprzedszkolnych,
- prowadzenie strony internetowej placówki,
- zamieszczanie informacji o działaniach w naszym przedszkolu na portalu społecznościowym Faccebook,
- zabieganie o notatki prasowe dotyczące istotnych wydarzeń z życia przedszkola,
- prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu w lokalnych mediach,
- dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku,
- upowszechnianie informacji o przedszkolu ( logo, gadżety, itp.),
- dokumentowanie fotograficzne działalności dziecka w przedszkolu,
- kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania wychowania przedszkolnego,
- uczestnictwo w przeglądach, konkursach, spartakiadach.
ZAMIERZENIA DO DALSZEJ PRACY:
w zakresie bazy :
- wyposażenie ogrodu w drewniane place zabaw oraz sprzęt rekreacyjny,
- zakup mebli, zabawek i pomocy dydaktycznych do sal dzieci,
- pozostałe remonty w ramach potrzeb.
w zakresie dostrzegania potrzeb dzieci i rodziców:
-
analiza potrzeb dzieci i rodziców pod kątem oferty zajęć dodatkowych
dokumentowanie fotograficzne działalności dziecka na życzenie rodzica,
planowanie cyklicznych spotkań indywidualnych z rodzicami w celu wymiany informacji o dziecku;w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli:
-
wspomaganie, inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania dodatkowych umiejętności,
●zobowiązanie nauczycieli do promowania swoich osiągnięć przez publikację,
●doskonalenie umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem w swej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, co spowoduje szybki przepływ istotnych informacji na płaszczyźnie dyrektor-nauczyciel, nauczyciel-nauczyciel.
- Nabycie kwalifikacji do nauczania języka angielskiego w przedszkolu.
w zakresie współpracy ze środowiskiem i promocji przedszkola:
-
kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania pracy z dziećmi metodami aktywnymi,
●zapraszanie uczniów klas I na spotkania integracyjne w celu promocji placówek i wymiany doświadczeń między nauczycielami w zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
●kontynuowanie i rozszerzanie udziału w konkursach ogólnopolskich i kampaniach społecznych.
Każdy pracownik pedagogiczny otrzyma jeden egzemplarz Koncepcji, aby mógł z nią pracować.
Zmiany w tekście będą nanoszone przy udziale całego zespołu pedagogicznego.
Raz w roku podjęta będzie dyskusja nad koncepcją w celu naniesienia ewentualnych poprawek.
Rodzice zapoznają się z koncepcją na zebraniach, oraz umieszczona zostanie na stronie internetowej przedszkola.